مرجع محتوای آموزشی دانش آموزان

گام به گام عربی پایه هشتم اَلدَّرْسُ الْعاشِرُ - درس دهم / اَلتَّمارين - تمرین صفحات 117 تا 120

پایه هشتم - عربی

اَلدَّرْسُ الْعاشِرُ - درس دهم 

اَلتَّمارين - تمرین صفحات 117 تا 120

 

اَلتَّمْرينُ الرّابِعُ - جمله های هماهنگ عربی و فارسی را به هم وصل کنيد.

 

خَيرُ الْأُمورِ أَوسَطُها. » اندازه نگه دار که اندازه نکوست؛ / هم لايق دشمن است و هم لايق دوست.

سُکوتُ اللِّسانِ سَلامَةُ الْإِنسانِ. » زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد.

اَلْعالِمُ بِلا عَمَلٍ کَالشَّجَرِ بِلا ثَمَرٍ. » عالم بی عمل به چه مانَد؟ به زنبور بی عسل.

مَنْ زَرَعَ الْعُدْوانَ حَصَدَ الْخُسْانَ. » درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد؛ /  نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد.

زينَةُ الْباطِنِ خَيْرٌ مِنْ زينَةِ الظّاهِرِ. » تن آدمی شریف است به جان آدمیّت / نه همين لباس زیباست نشان آدمیّت

 

اَلتَّمْرينُ الْخامِسُ - عقربه های هر ساعت را رسم کنيد.

اَلْخامِسَةُ » ساعت پنج

اَلرّابِعَةُ » ساعت چهار

اَلْعاشِرَةُ » ساعت دوازده

اَلْواحِدَةُ » ساعت یک

اَلثّانيَةُ » ساعت دو

اَلْحاديَةَ عَشْرَةَ » ساعت یازده

اَلسّادِسَةُ » ساعت شش

اَلسّابِعَةُ » ساعت هفت

اَلتّاسِعَةُ » ساعت نه

 

اَلتَّمْرينُ السّادِسُ - متن زير را ترجمه کنيد؛ سپس زير عددهای ترتيبی خط بکشيد.

أيْنَ مَراقِدُ الْأَئِمَّةِ؟ » مرقدهای امامان (ع) کجا هستند؟

مَرقَدُ الْإمامِ الْأوَّلِ (ع) فِي النَّجَفِ الْأشرَفِ؛ » مرقد امام اول (ع) در نجف اشرف

وَ مَرقَدُ الْإمامِ الثّاني و الرّابِعِ وَ الْخامِسِ وَ السّادِسِ (ع) فِي الْبَقيعِ الشَّريفِ؛ » و مرقد امام دوم و چهارم و پنجم و ششم (ع) در بقیع شریف

وَ مَرقَدُ الْإمامِ الثّالِثِ (ع) في کَربَلاءَ؛ » و مرقد امام سوم (ع) در کربلا

وَ مَرقَدُ الْإمامِ السّابِعِ وَ التّاسِعِ (ع) فِي الْکاظِميَّةِ؛ » و مرقد امام هفتم و نهم (ع) در کاظمین

وَ مَرقَدُ الْإمامِ الثّامِنِ (ع) في مَشهَدَ في مُحافَظَةِ خراسانَ الرَّضَويَّةِ؛ » و مرقد امام هشتم در مشهد در استان خراسان رضوی

وَ مَرقَدُ الْإمامِ الْعاشِرِ وَ الْحاديَ عَشَرَ في سامَرّاءَ؛ » و مرقد امام دهم و یازدهم (ع) در سامرا

وَ الْإمامُ الثّانيَ عَشَرَ (عج) حَيٌّ غائِبٌ عَنِ النَّظَرِ. » و امام دوازدهم (عج) زنده و از دید غایب

 

اَلتَّمْرينُ السّابِعُ - معنای مصراع های عربی اين سرودۀ حافظ را بنويسيد.

 

از خون دل نوشتم نزدیک دوست نامه إنّي رَأَيْتُ دَهْراً مِنْ هَجْرِك الْقیامَه  همانا من روزگار را بعد از دوری تو مانند قیامت دیدم.

دارم من از فراقش در دیده صد علامت لَيْسَتْ دُموعُ عَیْني هٰذي لَنا الْعَلامَه؟  اشک‌های چشم نیست (بلکه) این برای ما نشانه است.

 


  • رمز فایل: novinmad.ir

    برچسب ها : پایه هشتمعربی هشتمهشتمگام به گام هشتمگام به گام عربی هشتماَلتَّمارينتمرین
    مطالب مرتبط - عربی
    تازه های آموزشی
    ببینید » فارسی و نگارش چهارم ابتدایی - درس دوم فارسی نگارش پاسخ تمرین صفحه ی ۱۴ و ۱۵ و ۱۶
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - حکایت قوی ترین حیوان جنگل
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - پاسخ سوالات درک و دریافت در قسمت بخوان و بیندیش
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - بخوان و بیندیش (در جستجو)
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - گوش کن و بگو
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - درک مطلب
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان - روخوانی درس کوچ پرستوها
    ببینید » درس اول آفریدگار زیبایی چهارم ابتدایی - بخش دوم
    ببینید » درس اول آفریدگار زیبایی چهارم ابتدایی - بخش اول
    کتاب كار و تمرين ریاضی سوم ابتدایی - جامع و کامل و قابل چاپ
    خلاصه و چکیده ریاضی پایه سوم ابتدایی
    جدول ضرب آسان پایه سوم دبستان
    آزمون مداد كاغذی و مرور و تمرین علوم تجربی پایه سوم دبستان
    پیک تابستانه نمونه تکالیف فارسی پایه سوم ابتدایی
    دانلود مرور فارسی دوم به سوم پایه سوم دبستان - مناسب هفته اول مهر

    کلیه حقوق این سایت برای نوین مدرسه محفوظ می باشد.
    novinmad.ir