پرسش و پاسخ علوم پایه ششم
درس 2 - سرگذشت دفتر من
شما چه روش هایی برای ثبت آثار فرهنگی و هنری نیاکان می شناسید ؟
1) روی سنگ می نوشتند. 2) روی ظرف های سفالی می نوشتند. 3) روی پارچه ی ابریشمی می نوشتند.
چه کاربردهای دیگری از کاغذ در زندگی روزمره ی خود سراغ دارید؟
1) در دستگاه خود پرداز 2) قبض آب یا برق 3) بسته بندی لوازم خانگی و صنعتی 4) مقوا برای کاردستی
از میان اجزای تشکیل دهنده ی درخت چه قسمت هایی برای تهیّه کاغذ مناسب اند؟
ساقه و تنه محکم و چوبی درختان تنومند
چگونه می توان انواع مختلف کاغذ را تهیه کرد؟
با افزودن مواد شیمیایی مختلف به خمیر کاغذ
بازیافت چیست؟
فرایندی است که طی آن بعضی از مواد دور ریخته شده را دوباره قابل استفاده می کنند . مانند : کاغذ یا پلاستیک
ماده ی اصلی و اوّلیه ی کاغذها ...چوب... است که از ...درختان...تهیه می شود.
درگذشته های دور برای ثبت و ذخیره ی اطلاعات از نوشتن روی سنگ ، چوب درختان و نقاشی روی دیوار غارها استفاده می کردند مزایا و معایب این روش ها را بنویسید.
مزایا : سنگ و چوب مواد طبیعی هستند و در طبعت به فراوانی یافت می شوند.
معایب : 1) چوب با گذشت زمان پوسیده می شود 2) سنگ ها هم شکسته می شوند 3) نمی توان به راحتی آن ها را جا به جا کرد.
از مواد طبیعی و مصنوعی محیط زندگی خود فهرستی تهیه کنید و به کلاس گزارش دهید.
مواد طبیعی : درخت - آب - میوه - شن و ماسه
مواد مصنوعی : شیشه - کاغذ - پلاستیک - خودکار - کاسه - قاشق - لاستیک - سیم برق
برچسب ها :
علوم ششمپایه ششمعلوم تجربی ششمدرس 2 - سرگذشت دفتر منششم دبستانششم ابتداییسوال و جوابنمونه سوالسوالات متن درسعلومعلوم تجربیپرسش و پاسخ