مرجع محتوای آموزشی دانش آموزان

سوال و جواب درس به درس کار و فناوری نهم / پودمان بازی های رایانه ای

پایه نهم - کار و فناوری

نمونه سوال با پاسخ

کاروفناوری نهم

پودمان بازی های رایانه ای

 

چرا بازیکن یک بازی رایانه‌ای فکر می‌کند قانون از پیش تعیین شده‌ای در بازی وجود ندارد و کاملا آزاد است؟
به دلیل وجود ارتباط تعاملی یا دو طرفه.

................ بازیهای رایانه ای فرد را ناخودآگاه جذب ماجرای بازی میکند و تحت تأثیر فضای فرهنگی و اجتماعی آن قرار میدهد، به این ترتیب مخاطب به آرامی به سوی فضایی که مورد خواسته‌ی سازنده‌ی بازی بوده است، برده شود.
داستانی بودن

مزایای بازیهای رایانه‌ای را بنویسید
1- با استفاده از این بازی ها می توان فرایند یاددهی و یادگیری را آسانتر و جذابتر کرد.
2- با رایانه فرد می تواند هر چند بار که بخواهد، موضوعی را بازی و مرور کند و مهارت و سرعت عمل خود را بالا ببرد.
3- خطراتی مانند صدمه زدن به محیط، جراحت و غیره که در هنگام انجام بازی های فیزیکی ممکن است اتفاق بیفتد، در این بازیها کمتر است.
4- به افراد بیمار و کم توان کمک می‌کند که زودتر سلامت خود را بازیابند و به داروهای مسکن کمتری نیاز داشته باشند.

نکات ایمنی در بازی رایانه‌ای را بنویسید
در انتخاب بازی به اثرات فرهنگی و اجتماعی آن توجه کنید.
اگر میخواهید اوقات فراغت خود را با بازیهای رایانه ای پر کنید، مواظب باشید که جذابیت‌های بازی، ساعت های متمادی از وقت گرانبهای شما را تلف نکند و مدیریت زمان داشته باشید. هنگام بازی احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید بعد از بازی همچنان ذهنتان درگیر آن باشد.

آسیب‌های جمسانی بازی‌های رایانه‌ای را بنویسید.
» فشار به چشم
» فشار به ذهن و اعصاب
» اشکال در ستون فقرات و استخوانبندی
» احساس درد در گردن، کتف و دست
» نداشتن استراحت کافی و احساس خستگی

آسیب‌های روانی-تربیتی بازی‌های رایانه‌ای را بنویسید
» پرخاشگری و ستیزه جویی حاصل از بازی های هیجانی
» درونگرایی و کمبود مهارت برقراری ارتباط اجتماعی
» دور شدن از محیط خانواده
» کم شدن خالقیت و سازندگی
» افت بهره وری در کار و تحصیل

قطعه برنامه چیست؟
فرمان‌هایی که به شکلک یا صحنه‌ی نمایش می‌گویند چه کاری انجام دهد، قطعه برنامه نامیده می‌شوند.

فرمان‌های کنترلی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
به دو دسته:
» فرمان‌های حلقوی
» فرمان‌های شرطی

مراحل طراحی و ساخت و ارائه‌ی یک بازی رایانه ای را بنویسید.
» انتخاب هدف و موضوع
» تحلیل و پژوهش
» سناریو نویسی
» آماده سازی و جمع آوری رسانه‌ها
» برنامه نویسی
» بررسی و اشکال زدایی
» بازاریابی و فروش
» پشتیبانی و توسعه

هدف از ساخت یک بازی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟
تفریح و سرگرمی
معرفی فرهنگ
تبلیغات
آموزش
بالابردن تمرکز

در سناریوی یک بازی، چه چیزهایی مشخص و مستند می شوند؟
سَبْک
شخصیت‌ها
داستان
قواعد بازی
مراحل بازی
نرم افزار ساخت بازی

رسانه‌های مورد نیاز در ساخت یک بازی رایانه‌ای را نام ببرید
نرم افزارها
متن‌ها
تصویرها
ترسیم‌ها
صداها
فیلم‌ها

در نرم افزار اسکرچ برای ثبت امتیازهای بازیکن، از ............. استفاده می‌شود
متغیر


  • رمز فایل: novinmad.ir

    برچسب ها : کار و فناوریکاروفناوریپایه نهمکار و فناوری نهمپودمان بازی های رایانه ایپودمان 4نهم متوسطه اولنمونه سوالپرسش و پاسخسوال و جواب
    تازه های آموزشی
    ببینید » فارسی و نگارش چهارم ابتدایی - درس دوم فارسی نگارش پاسخ تمرین صفحه ی ۱۴ و ۱۵ و ۱۶
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - حکایت قوی ترین حیوان جنگل
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - پاسخ سوالات درک و دریافت در قسمت بخوان و بیندیش
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - بخوان و بیندیش (در جستجو)
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - گوش کن و بگو
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان درس کوچ پرستوها - درک مطلب
    ببینید » فیلم درس دوم فارسی چهارم دبستان - روخوانی درس کوچ پرستوها
    ببینید » درس اول آفریدگار زیبایی چهارم ابتدایی - بخش دوم
    ببینید » درس اول آفریدگار زیبایی چهارم ابتدایی - بخش اول
    کتاب كار و تمرين ریاضی سوم ابتدایی - جامع و کامل و قابل چاپ
    خلاصه و چکیده ریاضی پایه سوم ابتدایی
    جدول ضرب آسان پایه سوم دبستان
    آزمون مداد كاغذی و مرور و تمرین علوم تجربی پایه سوم دبستان
    پیک تابستانه نمونه تکالیف فارسی پایه سوم ابتدایی
    دانلود مرور فارسی دوم به سوم پایه سوم دبستان - مناسب هفته اول مهر

    کلیه حقوق این سایت برای نوین مدرسه محفوظ می باشد.
    novinmad.ir